خرید قهوه یمن | آشنایی با قهوه یمن

اگر قهوه دوست دارید، می‌دانید که هنگام بیدار شدن از خواب چه حس خوشایندی به شما می‌دهد. برای کسانی که طعم آن را ترجیح می دهند، ممکن است یک فنجان قهوه در هر زمانی از روز نوشیده شود و اغلب به عنوان آرامش یا برای جذب کافئین موجود در زمانی که احساس می کنید کمی تهی شده اید استفاده می شود. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که قهوه در فنجان شما از کجا می آید؟

تجارت قهوه و مکان‌هایی که در نتیجه تولید قهوه رشد می‌کنند در طول سال‌ها به‌طور چشمگیری تکامل یافته‌اند. قهوه یمن و موکا معروف آن در روزهای اولیه تجارت قهوه محبوب بودند. یمن، مانند بسیاری از نقاط دیگر جهان، دیگر نیروگاه صادرات قهوه نیست، اما این بدان معنا نیست که هنوز کشاورزانی برای قرار دادن قهوه خود در فنجان شما سخت کار نمی کنند.

بیایید به تاریخچه قهوه یمن و برخی از مزه هایی که این قسمت از جهان برای فنجان شما می آورد نگاهی بیندازیم. ما همچنین برخی از تکنیک های دم کردن را برای کمک به شما در تهیه بهترین فنجان قهوه Yemini می پردازیم. وقتی آن را امتحان می کنید، می توانید یک دم نوش قهوه مورد علاقه جدید را کشف کنید. در غیر این صورت، درک بهتری از آنچه یمنی ها برای کمک به تبدیل قهوه به محبوب ترین نوشیدنی در جهان انجام داده اند، خواهید داشت.

تاریخچه قهوه یمن

در حالی که بسیاری از دانشمندان فکر می کنند که قهوه در اتیوپی منشا گرفته است، یمن اغلب به عنوان محلی که در آن واقعاً شکوفا شده در نظر گرفته می شود. یکی از بنادر این کشور آفریقایی حتی نام خود را به یکی از محبوب ترین انواع قهوه که بسیاری از ما دوست داریم، داده است. این همان چیزی است که یمن برای فنجان قهوه ای که در حال حاضر می توانید بنوشید، ضروری بوده است.

منشا قهوه یمن را می توان به راهبان صوفی ردیابی کرد. این راهبان در حدود سال 1450 تعدادی از اولین قهوه را کاشتند و دم کردند. گفته می شود که این راهبان کل حومه اطراف را با اشتیاق خود به این نوشیدنی جدید آلوده کرده اند. خواه این روایت دقیق باشد یا خیر، تأثیرات آن مشهود بود. یمن به عنوان یک نیروگاه قهوه ظهور کرده است.

قهوه یمن در المخا

در حالی که یمن به وضوح دیگر آنقدرت قهوه سابق نیست، به این معنا نیست که گذشته آن هنوز زنده و زنده نیست. شاید معروف‌ترین شهر قهوه یمن به دلیل اعطای نام خود به یکی از محبوب‌ترین طعم‌های قهوه در جهان: موکا شناخته شود.

موکا که با نام المخا نیز شناخته می شود، یک شهر بندری در مرز جنوبی یمن است که با دریای سرخ همسایه است. موکا که در دهه 1300 تأسیس شد، به عنوان مرکز تجارت قهوه اروپا در دهه 1700 مشهور بود، اما همیشه به دلیل صادرات قهوه خود، حتی در سال های اولیه تجارت قهوه یمن، شهرت داشته است.

همانطور که قبلاً گفته شد، راهبان در گسترش عشق به قهوه در سراسر جهان نقش داشتند. با توجه به اینکه اکثر قهوه یمنی از بندر موکا حمل می شد، طبیعی بود که قهوه از منطقه نام بندر را یدک بکشد و باعث ایجاد طعم محبوب موکا شود.

مزه قهوه یمن

بیشتر مردم قهوه طبیعی یمن را با موکای یمن مرتبط می دانند. این دانه ها دارای طعمی کامل با طعمی عمیق و خاکی هستند. اسیدیته قوی و شرابی است. هنگامی که قهوه یمینی را می نوشید، طیف وسیعی از طعم ها را متوجه خواهید شد. هنگام چشیدن این دانه ها، نکاتی از دارچین، ادویه جات ترشی جات، کشمش و البته طعم متمایز شکلات را خواهید دید. با کمال تعجب، شما همچنین متوجه خواهید شد که این قهوه دارای رنگ لطیفی خاکی و تنباکو مانند است.

طعم شکلاتی قهوه یمن یکی از دلایلی است که باعث محبوبیت آن شده است. این طعم نه تنها الهام بخش نام محبوب ترین بندر یمن شد، بلکه الهام بخش افرادی بود که می خواستند آن را تکرار کنند تا شکلات را به کوکتل ها اضافه کنند. این تلاش ها برای بازتولید قهوه یمینی باعث پیدایش کلمه “موکا” شد.

طعم موکای قهوه یمن به محبوبیت قهوه کمک کرد، اما این تنها تخصص این بخش از جهان نیست. آیا تا به حال طعم قهوه سفید را چشیده یا شنیده اید؟ در غیر این صورت، ممکن است از دست بدهید.

قهوه سفید به یکی از محبوب ترین مدها در برجسته ترین کافی شاپ های جهان تبدیل شده است. وقتی صحبت از قهوه می شود، از آن به عنوان یک شوق سلامتی و حتی به عنوان روشی برای رسیدن به اوج کافئین یاد می شود. اما آیا می دانستید که از یمن آمده است؟ نام این قهوه ممکن است شما را به این باور برساند که برای به دست آوردن رنگ روشنی که به آن معروف است به شکر و خامه نیاز دارد. این درست نیست. رنگ ناشی از فرآیند برشته کردن قهوه است که بسیار کوتاهتر از قهوه های دیگر است. قهوه سفید در دمای 325 درجه فارنهایت برشته می شود و به دلیل سختی دانه ها پس از برشته شدن باید با استفاده از آسیاب مخصوص فرآوری شود.

طعم این قهوه به عنوان آجیلی، با مقدار زیادی اسید و تلخی کمی مشخص می شود. این روش تفت دادن همچنین از کاراملی شدن کامل قندهای طبیعی موجود در دانه جلوگیری می کند. این مزه را از بین می برد و طعم را افزایش می دهد. قهوه سفید به طور سنتی در یمن با حوائج سرو می شود که یک ترکیب ادویه معمولی از این کشور است.

تولید قهوه یمن

مزارع قهوه یمن بیشتر کوچک و وحشی هستند. این مزارع در دامنه کوه های پلکانی قرار دارند که انواع قدیمی دانه عربیکا ممکن است رشد کنند. اکثر کشاورزان دانه ها را با دست کار می کنند و گیلاس را در فصل برداشت با دست می چینند.

گیاهان توسعه یافته به دلیل محیط زیست منطقه به خشکی مقاوم هستند. برداشت معمولاً بین نوامبر و دسامبر انجام می شود. کشاورزان معمولاً دانه های خود را پس از چیدن در آفتاب خشک می کنند. بیشتر این اتفاق در پشت بام خانه های کشاورزان محلی یا انبارها رخ می دهد.

در اینجا تعدادی از محبوب‌ترین قهوه‌های یمنی که در این منطقه پرورش می‌یابند و همچنین آنچه که برای علاقه‌مندان به قهوه ارائه می‌کنند، آورده شده است.

قهوه سنانی – تولید شده در نزدیکی صنا، پایتخت یمن، این قهوه دارای طعم میوه ای، بدنی متوسط است و اغلب نسبت به سایر قهوه های یمنی اسیدیته کمتری دارد.
قهوه هزاری – تولید شده در نواحی تپه ای غربی هند، این قهوه میوه ای و سبک با اسیدیته شرابی است.
قهوه اسماعیلی – این قهوه در مرکز یمن تولید می شود و از نوع درختی است. دانه قهوه نخود مانند با کیفیت بالا درخشان و توت مانند است.
یمن موکا ماتری، معروف ترین دانه ی یمن، در نزدیکی بنی مطر کشت می شود. آنها پر بدن و بسیار اسیدی هستند، با رنگ های شرابی و شکلاتی معمولی قهوه یمن.

دستورالعمل دم کردن و رست کردن قهوه یمن

در حالی که قهوه یمن ممکن است به آرامی برشته شود، بهتر است با برشته کردن عمیق تر استفاده کنید تا بیشترین بهره را از این دانه های معروف ببرید. هر چه بیشتر این دانه ها را تفت دهید، طعم و عطر بیشتری آزاد می شود. این به شما اسیدیته و طعم دلخواه را در قهوه می دهد.

اکثر دستگاه ها و رویه ها برای دم کردن قهوه یمن مناسب هستند. با این حال، از آنجایی که این دانه‌ها برشته‌های متوسط و تیره را ترجیح می‌دهند، بسیاری از مردم بر این باورند که تهیه اسپرسو با این دانه‌ها اثر و طعم کامل دانه‌های قهوه را برای شما به ارمغان می‌آورد.

وضعیت کنونی قهوه یمن

یمن ممکن است قرن ها پیش به عنوان زادگاه قهوه در نظر گرفته می شد، اما این کشور دیگر همان کشور سابق نیست. مردم یمن هنوز قهوه کشت می کنند، اما تولید از زمان اوج گیری این کشور در قرن هفدهم به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

تحولات مدنی و بیماری در حال حاضر مانع از آن شده است که یمن جایگاه خود را در صدر جهان قهوه بازیابد. با درگیری های مداوم و مبارزه یمنی ها با مسائل بهداشتی، واضح است که قهوه آن چیزی نیست که قبلا بود. این کار کشاورزان سخت کوش را از کار و انجام بهترین کار باز نمی دارد. برای خرید قهوه یمن می توانید به بازار ها و آنلاین شاپ های کشور مراجعه کند.

انواع قهوه یمن

صنعت قهوه یمن طیف وسیعی از گزینه ها را در اختیار ما قرار می دهد. چهار منطقه برجسته در حال رشد به این دلیل متمایز می شوند که همگی قهوه هایی با طعم متمایز تولید می کنند. اجازه دهید بیشتر در این زمینه ها کاوش کنیم.

قهوه یمن اسماعیلی

قهوه اسماعیلی یکی از شناخته شده ترین انواع قهوه منطقه است که عمدتاً در مرکز یمن رشد می کند.

این گیاه نشان دهنده یک دانه قهوه نخود مانند است که به دلیل درخشندگی آن شناخته شده است. این روشنایی را می توان در برخی موارد خاموش کرد، اما طعم توت همچنان قابل توجه است.

بدون شک یکی از با کیفیت ترین قهوه های موجود در منطقه است. اگر فرصت کردید، توصیه می کنم آن را امتحان کنید.

قهوه یمن موکا سنانی

سنانی به عنوان نماینده دانه های موکا یمن به همراه ماتاری، نام گیاهان قهوه ای است که در صنعا، پایتخت یمن می روید. از آنجایی که مزارع در ارتفاعات کم قرار دارند، می توان آن را در مقایسه با سایر حبوبات تا حدودی بی کیفیت دانست، با این حال، هنوز هم خوشمزه است.

طعمی متعادل و میوه ای با اسیدیته کم و بدنه متوسط دلیل لذت بخش بودن سانانی است. بنابراین، قهوه سنانی بیشتر به دلیل پیچیدگی و تندی بی نظیرش مورد توجه قرار گرفته است.

قهوه یمن موکا ماتاری

قهوه ماتاری که در بنی متار رشد می کند، شخصیتی تند با اسیدیته شرابی را به نمایش می گذارد.

طعم های شکلاتی و خاکی را می توان در ماتاری یافت که بدنی سنگین تر و ساختاری متعادل دارد.

این دانه‌های قهوه به دلیل داشتن نت‌های منحصر به فرد شرابی و شکلاتی با بدنه‌ای پر از معروف‌ترین دانه‌ها در میان انواع قهوه یمن هستند.

قهوه یمن هیرازی

اگرچه این تنوع به اندازه بقیه معروف نیست، اما قهوه هیرازی هنوز نت های طعم میوه ای و شرابی را با بدنه ای سبک تر ارائه می دهد.

به طور خلاصه

قهوه یمن، همانطور که می بینید، متمایز و خوش طعم است. اگر طعم موکا را که مردم آن را محبوب کرده‌اند، یا فقط قهوه‌ای تیره که عالی است، دوست دارید، قهوه یمن برای شما مناسب است. اگر قبلاً این قهوه را امتحان نکرده اید، باید این قهوه شگفت انگیز را امتحان کنید. اگر از این دم نوش خوشمزه لذت می برید، اطلاعات ارائه شده در بالا ممکن است به شما در تهیه فنجان ایده آل قهوه یمن کمک کند.

 

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

چاپ   ایمیل